Wednesday, January 11, 2012

Om ni inte bara vill hänga här.

Just nu är det mycket bloggläsande för min del. Jag gillar hela blogg-grejen skarpt, det ger mig möjlighet att genom personliga berättelser få lära mig saker och lära mig om mina medmänniskor. Jag har på senare tiden undvikit att läsa tidningar. Kan låta konstigt, men jag upplever att jag dels blir förbannad på att de så ofta och så uppenbart försöker sälja lösnummer och att det är lättare med mycket bild och lite text, än att faktiskt förklara världen för mig. Jag upptäcker att jag missar en del "nyhetshändelser" men samtidigt skapar mig en egen uppfattning om saker och ting. Jag sitter hellre och läser på om olika länder och deras historia, för att förstå det som händer idag, än kollar nyheter och "wow-händelser".

Nu är dock de flesta bloggar jag läser s.k. hälso-bloggar, eftersom jag vill inspireras till att träna och kämpa på.
Martina - riktigt smart tjej med huvudet på skaft. Älskar hennes djupdykningar i biologi och kemi, för en "sammare" som jag är hennes kunskaper ovärderliga. Hon verkar också vara en sjukt rolig tjej med många järn i elden.
Smaljeansen - Uppdaterar ofta, vilket jag uppskattar. Även hon tränar på en nivå way beyond me, men jag inspireras och rycks med.
amanda - Åh, hennes sätt att skriva! Jag älskar hur hon uttrycker sig och bara kör på. Igenkänningsfaktorn är så hög och jag vill bara ha henne som bästa vän och ringa mitt i natten för att tjöta på om allt och ingenting.
Lady Dahmer - för ibland gör sanningen ont men med varandra och rätt redskap kan vi bygga en värld utan könsrollsmedvetna 3-åringar men med barn som är barn. Och vi kommer alla vinna på't.

No comments:

Post a Comment